Növekedés akkor várható, ha több minőségi ügyféllel rendelkezik

0

Debrecenben, a tizenkétmilliárd forintos beruházással 181 új munkahelyet hoz létre azAlföldi Tej Kft. Mélykuti Tibor, az Alföldi Tej Kft. ügyvezetője elmondta: a fejlesztéssel a cég több mint negyvenmilliárd forintos éves értékesítési árbevétele várhatóan további tízmilliárd forinttal nő.

Mélykuti úgy fogalmazott: a debreceni beruházással kiváló anyagból magas hozzáadott értékű termékeket szeretnének előállítani, a legmodernebb technológia beépítésével évi nyolcezer-ötszáz tonna sajtot és hétezer tonna porított terméket gyártanak.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a távirati iroda szerint kijelentette: a kormány 4,8 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást biztosít a beruházáshoz. Az Alföldi Tej teljesítménye alapvetően határozza meg a magyar tejiparét – szögezte le. Majd hozzátette: a csoport 320 millió liter tejet vásárol fel évente, amivel a legnagyobb felvásárló. A vállalatcsoport tagjainak termelése a magyarországi nyerstejtermelés negyedét teszi ki.

Akkor tud fejleszteni, bővíteni egy cég, ha van piaca, ha vannak hosszú távú, stabil megrendelői, hiszen üzemcsarnokot építeni, gépeket vásárolni, embereket felvenni nem egy-két évre szokás.

A fejlődés, a növekedés akkor várható, ha Ön több minőségi ügyféllel rendelkezik.

Minőségi akkor egy ügyfél, ha értékeli az Ön termékét, alkudozás nélkül megfizeti az árát, nem okoskodik, nem reklamál indokolatlanul, sőt szívesen tovább ajánlja.

Egyre több kkv vezető tudatosan a minőségi ügyfelekre fókuszál, a mennyiség helyett. Miért? 
Mert a minőségi partnerre hosszabb távon lehet számítani. Több pénzt hagy önnél. Így kiszámíthatóbb és tervezhetőbb lesz az ön és kollégáinak a munkája is. Ezáltal jobban be tudja osztani az idejét, sőt több ideje marad a fontos dolgokra!

Két kérdés is felvetődik:

1/ Mi kell ahhoz, hogy önnek minőségi partnerei legyenek?

» Elsősorban minőségi termék és/vagy szolgáltatás.
» Figyelemre méltó kommunikáció. (Tehát, folyamatosan és érdekesen kell kommunikálni.)
» Jó ár-érték arány.
» Kiváló ügyfélkapcsolat, ügyfélgondozás.

FELADAT:
A 4 szempont közül, melyik az, amelyikkel ön jobban áll és melyikkel gyengélkedik?
Hogyan erősíthetné a jót, hogy még jobb legyen, és hogyan lehetne javítani a gyengébben teljesítőt?

2/ Hol és hogyan talál Ön olyan partnereket, akikkel hosszú távú együttműködéseket képes kialakítani?

» Hogyan? Ha kitartóan kommunikálja termékei előnyeit, értékeit, hasznát, akár online, akár a személyes kapcsolatokon keresztül. Véleményem szerint, az ipari gyártó, kereskedő cégeknél manapság is egyértelműen a személyes kapcsolatokon keresztül lehet jobb, hosszabb távú üzleteket szerezni.

» Hol?  Például itt, az Együttműködő Vállalkozók Értékesítési és Vállalatfejlesztési Meetingjén.

 

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here