Tartalommarketing trendek 2017-ben. Mire érdemes többet költeni?

0

Minden évben azt találgatjuk, vajon mi lesz a következő év nagy durranása az online marketingben – és a szakemberek rendszerint mellélőnek. Nem tudhatjuk előre, hogy a Facebook, a Google és más mamutvállalatok mit forralnak éppen – következésképpen a trendekre kell támaszkodnunk az ügyfélszerző stratégia felvázolásánál.

Kezdjük a nyilvánvalóval: a blogolás és az e-mail talán a két legalapvetőbb eszköz, és egyiknek sem áldozik le. A blogot vezető vállalkozások 60-70 százaléka hatékony eszköznek tartja azt, és a világ minden táján végzett kutatások azt mutatják, hogy túlnyomó többségük évről évre többet költ a tartalom előállítására.

A sikerhez a terjesztési oldalt is meg kell erősíteni. Itt az e-mail a leghatékonyabb – az elmúlt években sokan temették már, de mindannyiszor tévedtek. Az e-mail marketing megtérülése egyre növekszik (2016-ban körülbelül 3800% volt, tehát minden erre költött forint 38-at hozott vissza).

Ha nem spamet, hanem értékes tartalommal megtöltött leveleket küldünk (és jókor, nem tömve tele az inboxot), akkor a magyar piac is nyitottan áll leveleinkhez.

A DIMSZ idei kutatása szerint a magyar internethasználók

• 86% nyitott a reklám e-mailekre.

• 59% tartja hasznosnak.

• 57% már vásárolt hírlevélben kapott reklám hatására.

Új technológiák, új trükkök

Az idei év sikeres újonca volt a live streaming. Miközben a közösségi médiában egyre nagyobb költséget jelent, ha nagy elérést akarunk, az új trükkökkel sikeresen érhetünk el nagy közönséget.

Az élő közvetítések például nem csak önmagukban népszerűek: mostanra a marketingesek rájöttek például, hogy az élmény interaktívvá is tehető, a szintén idén bevezetett reakciókkal például élő szavazásokat tarthatunk. Olyan fogás ez, amelyet hatalmas sikerrel alkalmaztak nemrég Donald Trump elnökválasztási kampányában is.

(A közösségi médiát elhanyagolni egyébként is óriási hiba, főleg, hogy a térségben például Magyarországon a legmagasabb a Facebook penetrációja.)

Hódít a natív

Bár a mi értelmezésünk szerint a natív szigorúan véve nem eleme a tartalommarketing halmazának, nem mehetünk el mellette szó nélkül. (A különbség egyébként lényegében abban áll, hogy a tartalommarketinges szemlélet főleg saját és szerzett csatornákra, míg a natív a fizetett megjelenésre épít.)

Míg a hagyományos hirdetések piaca leginkább stagnál vagy minimális mértékben növekszik, addig az internetes reklámozásra költött összegek évről évre nagyobbak.

2016-ra a reklámvakság mellett már a reklámblokkolók is kifejtették hatásukat: a hagyományos reklámok (pl. a bannerek) már a múlt eszközei. A natív ellenben kiválóan működik – jól mutatja ezt, hogy az online sajtótermékekben egyre többször találkozhatunk velük, az Index például külön szerkesztőséget nyitott a natív tartalmak előállítására.

Egyre hatékonyabb az influencer marketing is: ha a szakterület véleményvezéreivel jó kapcsolatot építünk ki, és eközben saját szakértői brandünket is tudatosan építjük, úgy nemcsak nagyobb eléréssel számolhatunk, de nagyobb elköteleződéssel is.

A szövegen túl

A tartalom sohasem csak írott szöveget jelent.

Egy 2017-es tartalomstratégiából a videó már nem hiányozhat – számos olyan szegmens van, például a felsővezetőké, akik szívesebben néznek meg egy pár perces videót, mintsem hosszú szakmai cikkeket olvassanak el.

Az organikus elérést is növeli a videó, ma átlagosan a Google minden 7. találati oldalán megjelenik egy videó is.

A podcast készítését szintén érdemes fontolóra venni: legyen az szórakoztató vagy szakmai, olyan közönséget érhetünk el vele, aki olvasás helyett szívesebben hallgat, és ezzel az elköteleződést is növelhetjük.

Mindkét eszköz évek óta velünk van persze, a trendeket figyelve azonban láthatjuk, hogy egyre hatékonyabbá válnak.

Hogyan készüljön 2017-re?

Nyilvánvalóan a 2016-os számok elemzésével – áttekintve, melyek voltak a legsikeresebb tartalmak és csatornák, mert ezek lehetnek a következő év stratégiájának sarokkövei.

Egy tartalomaudit is szükséges hozzá: felmérni minden tartalmat, amit saját magunk és konkurenseink közzétettek, és azok főbb mérőszámait nagyító alá venni. Tisztázni, hol vannak még rések, milyen hiánypótló tartalmakkal robbanhatunk be.

És persze az új eszközök bevezetésével, próbakampányok megtervezésével. A cikkben felsorolt eszközökre mind érdemes odafigyelni, és az új év első hónapjaiban tesztelni hatékonyságukat.

Vavrek Balázs
www.marketingszoveg.com

Előző cikkA cafeteria (nem) rejtett lehetőségei
Következő cikkKihívások a logisztikában – 2017-ben

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here