Ne csak a termékinnovációra koncentráljunk!

0

A Magyar Innováció Szövetség elnökségi tagjával, Farkas Józseffel az innovációban rejlő lehetőségekről beszélgettünk.

– Hogyan, milyen eszközökkel, vagy partnerség révén tudják segíteni az innovatív kkv-kat?

MUV12_3.indd– A Magyar Innovációs Szövetség (MISZ) 1990-ben alakult non profit szervezet, amelynek missziója az innováció gyorsításának támogatása, az innovációs képesség növelése Magyarországon. Regionális irodáink vannak Győr, Székesfehérvár, Pécs, Szeged, Debrecen, Miskolc, Budaörs területén. A közel 600 tagintézményünk között megtalálhatóak egyetemek, kutatóintézetek, innovatív vállalkozások, non profit szervezetek és 6 szakmai szövetség.

Tevékenységeink közé tartozik többek között a szakmai érdekképviselet és érvényesítése országos szervezetekben, technológia-transzfer szervezetek, innovációs központok alapítása, működtetése, előadások, konferenciák, szakmai tagozati rendezvények szervezése.

Innovációt népszerűsítő programjaink pl. az Innovációs Nagydíj pályázat, Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Verseny, NovaTech Üzleti Terv Verseny vagy a THE Tudományos Hasznos Emberi Program.

– Mi az a három jó tanács, amivel a kezdő, illetve a tapasztalt innovátorokat segíteni tudja a piacszerzésben, illetve a piacbővítésben?

– Az EU-n belül Magyarország és a kkv-k innovációs teljesítménye lényeges lemaradásban van. Az elvárás változatlan, lehet-e és mennyit behozni a leszakadásból! A kkv-k mindössze 2-3 %-a mondható jelenleg innovatívnak! Ki ne szeretne pl. egy újabb „Rubik” kockát feltalálni, vagy pl. Steve Jobs értékteremtő folyamatát létrehozni. Ahhoz azonban, hogy egy vállalkozás innovatívvá váljon, mindenekelőtt az innovációt nagyon tágan kell értelmezni és alkalmazni. Ne csak a termékinnovációra koncentráljunk! Minden ötletet, szolgáltatást, formát stb. bármit, amit a vállalkozás még nem alkalmaz, de előreviheti, azt „innoválni” kell a napi gyakorlatába.

Az innováció mögött lévő INNOVATŐR, természetes magánszemély. A velük való törődés, foglakozás, egyáltalán megismerésük és megismertetésük az egész innováció alapja!

Pl. egy vállalatnál, városban, megyében tudjuk kinek van szabadalma, formavédelme? Ismerjük kinek milyen újítása, ötlete van? Elismerjük, népszerűsítjük őket? Innovatív emberek nélkül nem lehet innovatív vállalkozást építeni, becsüljük meg őket!

Szinte mindenki megtapasztalta, nem elég egy jó termékinnovációt létrehozni. A legnehezebb a piacra vitel.

„Sikeres innovációnak csak az a kutatás-fejlesztési eredmény tekinthető, amely megvalósul, és hasznot hajt mind a megvalósítói, mind a felhasználói, mind az alkalmazói részére.” (Gábor Dénes)

-TV-

Előző cikkA saját munkatársak fizetett ellenségek?
Következő cikk6 tipp kkv-knak a sikeres social-kommunikációhoz

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here