Kudarcból előnyt, sőt sikert kovácsolt a Gyulahús Kft.

0

A Gyulai Húskombinát 2012-ben zárt be, de a város nem hagyta annyiban a dolgot és egy új céget alapított Gyulahús Kft. néven, amely igazi sikertörténet lett. A példa is mutatja, hogyan lehet kudarcból előnyt kovácsolni, újrakezdeni és kiemelkedő eredményeket elérni. Daka Zsolt ügyvezetővel beszélgettünk a megtett útról.

– A Gyulahús Kft-nek nagy múltja van, mert már 1868-ban több vágóhidat is létesítettek a városunkban – kezdte az ügyvezető. Emiatt számos hentesdinasztia telepedett meg Gyulán.

Akikre nagyon büszkék vagyunk, például Balogh József, az általa készített gyulai kolbász 1910-ben Brüsszelben aranyérmet kapott. Másikuk pedig Stéberl András, aki 1935-ben szintén Brüsszelben arany diplomát nyert a kolbász-termékével. Gyakorlatilag Stéberl Andrást tekintjük valódi elődünknek, ugyanis ő volt az, aki Gyulán a nagyüzemi húsfeldolgozást meghonosította, és a mai napig a kolbász-félék gyártása azon a telephelyen zajlik, ahol egykoron Stéberl András is dolgozott.

Bezárás után újjáéledés

Bizonyára ismert széles körben, hogy a Gyulai Húskombinát a ‘70-es évek második felében nagy kapacitásbővítést hajtott végre, majd az előző rendszerben a KGST piacot kihasználva tovább fejlődött.

Sajnos az Uniós csatlakozás 2004-ben meglehetősen nagy kihívások elé állította a Társaságot, és olyan évek következtek, melyek gazdasági, pénzügyi értelemben nem hoztak eredményt. Ennek a folyamatnak a vége 2012-ben következett be, ugyanis a Gyulai Húskombinát felszámolás alá került, majd 2013 januárjában Gyula város önkormányzata megalapította a Gyulahús Kft-t.

Ekkor kértek fel engem a társaság ügyvezetésére, és 2013 februárjától még a felszámolótól elkezdte bérelni a Gyulahús Kft. az összes gépet, épületet, mindent, ami a gyártáshoz szükséges volt.

2013 őszén a felszámolási folyamat előrehaladtával a város megvásárolta a Gyulai Húskombinát összes vagyonelemét, és azóta egy kézben van minden, az ingatlanok, az összes eszköz a város tulajdonában vannak.

Tehát, 2013 óta dolgozunk ebben a felállásban, szerencsére az elmúlt évek eredményes gazdálkodást hoztak társaságunknak. Jogi értelemben nem vagyunk jogutódok, de szakmailag mindenképp.

Sikerült elérni, hogy az emberek higgyenek a gyulai húsiparban

– Minek köszönhető az elmúlt három évben bekövetkező növekedés?

– A nulláról indultunk újra, mindenféle külső forrás bevonása nélkül, így pénzügyileg is nagyobb a mozgásterünk. Illetve sikerült a kollégákat „mentálisan” olyan helyzetbe hozni, hogy higgyenek abban, igenis van a gyulai húsiparban fantázia és van jövője.

Természetesen több átszervezést is végrehajtottunk az elmúlt években, amiknek az lett az eredménye, hogy gazdaságilag is sikerült megerősödnünk.

Folyamatos cél számunkra, hogy a termékeink minőségét is javítsuk, illetve olyan innovációkat hajtsunk végre, amelyek új termékek fejlesztésének irányába mutatnak.

Jelentős változtatásokat hajtottunk végre, ami sajnos bizonyos létszámcsökkentéssel is együtt járt. De azt gondolom, hogy a gazdaságos és sikeres működés érdekében ezek elengedhetetlen lépések voltak.

Ilyen volt például, hogy a rendészetet kiszerveztük, ami korábban a Húskombinát állományához tartozó feladat volt. Különböző területek vontunk össze úgy, hogy megfelelő módon tudjon működni.

Folyamatos a technológiai fejlesztés

– A technológia fejlesztések folyamatosak nálunk. Említettem az innovációt, aminek érdekében folyamatosan fejlesztjük a technológiát, a műszaki hátteret. Ismerve a nyugat-európai húsipart, van még hova fejlődnünk, felzárkóznunk, de igyekszünk.

A bizalmat újra kellett építeni

– Milyen kihívásokkal találkozott?

– A felszámoláskor, 2012-ben nagy kihívással szembesültünk, ugyanis mind a beszállítóink, mind a vevőink bizalmatlanná váltak velünk szemben. Ennek a bizalomnak a helyreállítása volt talán a legnagyobb feladat az elmúlt években. Ez is tartott a legtovább.

A beszállítók bizalmát, úgy gondolom, hogy hamarabb sikerült visszaszereznünk, de a vásárlói bizalmat körülbelül 3 évig tartott újra kiépíteni.Sikerült meggyőzni őket arról, hogy a jövőben is megfelelő minőségű és mennyiségű árut tudunk biztosítani.

Emellett látták azt, hogy minőségi termékeket állítunk elő, és pénzügyileg is stabilak vagyunk. Ezek miatt mertek ránk alapozni újra.

Minden egyes korábbi vevőnket személyesen kerestünk fel, és kezdtük el újra a tárgyalásukat.

– A Majorannás májasuk nyerte el idén a Magyar Termék Nagydíjat. Miért pont ezt a terméket nevezték?

– Büszkék vagyunk a kolbász-termékeinkre, de legalább olyan fontos termékcsalád számunkra a Gyulai májas termékcsalád is. 2010-ben a Gyulai májas már megkapta ezt az elismerést. Úgy gondoltuk, hogy a Majorannás májasunk is megérdemli az elismerést, mert hasonlóan jó termék, mint a Gyulai májas.

– Minek köszönhető ez a magas színvonal?

Nagyon fontos az, hogy kitűnő minőséget állítson elő a gyártó, a termelő. Meggyőződésem, hogy a mi termékeink kiváló minőséget testesítenek meg.


A cikk további részében az alábbiakról olvashat:
– A legendás marketing trükk
– A brandépítés lépései
– A cég tervei, tervei, amelyhez ön is kapcsolódhat
– Milyen együttműködésekre nyitott?

A cikk további részét a Céginformációs Csomag előfizetőjeként olvashatja!

Nézze meg itt, mennyi hasznos céges információhoz, tudásanyaghoz, üzleti lehetőséghez jut előfizetőként »

 

 

Vereb István

Előző cikkKudarcból előnyt, sőt sikert kovácsolt a Gyulahús Kft.
Következő cikkElképesztő tudatosság, növekedés Nádudvaron

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here