Nem régiben olvastam egy interjút Fülöp Zoltánnal a Digital Hungary oldalán. A szakember egyértelműen amellett foglal állást, hogy a kkv-knak kommunikálni kell, hogy a maguk szakterülétén ismertebbek legyenek, nőjön a szakmai hitelességük, ami egy idő után a bevételek tekintetében is látszódni fog.
Mennyi idő alatt érezheti egy kisvállalat a pr és a tudatos kommunikáció hasznát?
Természetesen, az online megjelenések után szinte azonnal mérhető az eredmény. A pr azonban egy hosszabb távú befektetés, egy év alatt lehet stabil, kézzelfogható eredményt elérni az ismertség építésében. Számszerűsítve ez 150-200 médiamegjelenést jelent. Egy kkv számára a jó megoldás a szakértői imázs kialakítása, ez magával hozza médiamegkereséseket, konferenciákra hívják, bekerülnek a szakmai körforgásba. Tapasztalatom szerint ez a befektetés azért is fontos, mert sok kkv-t ennek köszönhetően keresnek meg nagyvállalatok, sokkal komolyabban veszik azokat a cégeket, akikről a médiában is olvasnak – véli Fülöp Zoltán.
Nagyon sok kkv szinte egyáltalán nem kommunikál, mégis sikeresnek mondható. Felvetődik a kérdés: kiknek érdemes tehát kommunikálni?
Azon a piacon, ahol nagy a kereslet a termék vagy szolgáltatás iránt, ott kevés kommunikáció is meghozza a kívánt eredményt, vagy elég csak a szájhagyomány. Fülöp Zoltán véleménye szerint még néhány éve elég volt egy webáruházat indítani, rövid idő alatt hozta, amit elvártak tőle, nehéz volt vele melléfogni. Ma már nagyon sok iparágban erős verseny alakult ki, így sokkal felkészültebbnek kell lenni. A versenyben elengedhetetlen szerepe van a kommunikációnak.