Fiatalabb koromban kiskunfélegyháziként megismerkedtem egy szegedi lánnyal. Tetszettünk egymásnak. Az első egy-két találkozás után megfogalmazódott bennem: hogyan oldjuk meg a találkozásokat, hiszen 60 km-re vagyunk egymástól. Azt mondják, a távkapcsolatok nem működnek. Eleinte hetente egyszer volt randi.
Telt-múlt az idő, és még mindig azt éreztem, hogy szinte semmit nem tudok a kedvesemről. Úgy döntöttem, ez nem mehet így tovább.
Átgondoltuk az időbeosztásunkat, és vállaltuk a fáradtságot, lemondást, kényelmetlenséget és a többlet költséget az utazásból adódóan, hogy többször találkozhassunk. Elértük, hogy egy héten már 2-3 napot is együtt töltöttünk.
Az eredmény sem maradt el: sokkal jobban megismertük egymást, több közös élményünk lett, és a bizalom is gyorsabban kialakult, illetve megerősödött. A végeredmény pedig házasság lett.
Ami a párkapcsolatokra jellemző, az ugyanúgy történik az üzleti kapcsolatoknál is.
Mindannyian egyetérthetünk abban, hogy jó, hosszú távú üzletekhez nélkülözhetetlen a bizalom. Bizalmat építeni pedig a leghatékonyabban és leggyorsabban csak személyes találkozások formájában lehet.
Azonban, ha kevés a találkozás, ott kicsi a bizalom. Kis bizalomból pedig sose lesz nagy üzlet, „házasság”!
Persze, tudom én, minden cégvezető háromszor meggondolja, mire fordítja az idejét, mert abból van a legkevesebb, no meg a bevételből…
De érdemes-e a személyes találkozásokon spórolni?
A találkozások előnyei:
1) A rendszeres találkozásnak tehát az előnye, hogy jobban megismerjük egymás lehetőségeit, igényeit, kapcsolatait, így tudjuk, kihez, mikor, mivel lehet fordulni.
2) A gyakori találkozások másik nagy előnye, hogy természetes módon alakul ki a bizalom egymás iránt, ráadásul úgy, hogy tukmálnunk sem kell magunkat, győzködni sem kell a másikat. A bizalom azonban nem alakul ki egyik napról a másikra, nem alakul ki általában egy találkozás után, viszont ha megvan, olyan erős kapocs tud lenni cég és cég között, hogy vasfűrésszel sem lehet szétvágni.