A kimagasló eredményeket elérő vállalkozások 5 titka

0

A közelmúltban tartott előadásokon és a vezetőkkel történt beszélgetések kapcsán rájöttem egy érdekes dologra. Ahogy lassan megszűnik a középréteg a társadalomból, a lakosság gazdagokra és szegényekre oszlik. Így eltűnnek a „stagnálunk, megyeget” című cégek és maradnak a sikeresek. De mitől azok?

Úgy tűnik a sikerességükben sem a tőke nagysága, sem a létszám, sem a földrajzi hely a meghatározó. Hanem akkor mi?

Mindenki sikeres akar lenni, ki az üzletében, ki a sportban,  ki a magánéletében, de egy közös: mindenki szeretné, ha az adrenalin szintje minél többször törne a magasba, napjában akár többször is átérezné a siker élményét.

Mivel küldetésem az értékesítési szakma hírnevének visszaszerzése, sikerességének, megbecsültségének elérése, ezért párhuzamot vontam az egyéb területeken tapasztalható sikertényezők és az értékesítést befolyásoló sikertényezők között.

Elsősorban összegyűjtöttem pár „sikertényezőt”. Elkezdtem leírni azokat a tulajdonságokat, amiket észrevettem a sikeres cégek vezetőinél, munkatársainál. Mivel ezeket nem találtam azoknál a cégeknél, akik most keseregnek, akik küszködnek a vevőszerzéssel, a pénzhiánnyal, úgy gondolom, hogy valóban csak azokra jellemzők, akik eredményeket tudnak felmutatni.

Nézzük sorra a sikertényezőket:

1.) A sikeres, gazdag cégvezetők legtöbbjének eleinte nem volt pénze, nem dúsgazdagon indították el a vállalkozásukat, hanem megtanulták annak a képességét, hogyan szerezzék meg. Egyébként ez az eredménye a Forbes Magazin kutatásának is: a gazdagok 83 %-a nem örökölte a pénzt, hanem megdolgozott érte. Ugyanis, az tudja megtartani a pénzt, aki elő is tudja teremteni. Ezt a képességet könyvekből, képzéseken szerezték meg, tehát ők sem az iskolapadban.

Ugyanezt nézzük meg az értékesítésben található sikeres embereknél. A sikeres értékesítő nagyon sokat tanul, gyakorol, és rengeteget dolgozik. Az eredményei alapján keres sokat, és nem gazdag rokonai miatt.

2.) A fejükben van egy állandó hely a következő mondatnak: „Én megcsinálom!” Kellő optimizmussal és egoval rendelkeznek ahhoz, hogy elhiggyék, hogy nekik sikerülni fog, még akkor is, ha másnak nem sikerült, és az esetek többségében el is érik, amit kitűznek célul. Azonban ennél sokkal fontosabb, hogy akármekkora esésből  is felállnak, és úgy mennek tovább, mintha csak megbotlottak volna. Nem töri le őket, hogy válság van.

Egy jó értékesítő nem a kudarcain rágódik és hárítja át a felelősséget másokra, hanem a következő akcióra koncentrál.

3.) Ezért fontos nekik, hogy olyan emberekkel dolgozzanak – legyenek azok kollégák, partnerek – akik hasonlóképpen gondolkodnak és látják a világot. Mert tudják, hogy a sikeres emberek doppingot jelentenek az életükben, a pesszimisták lehúzzák őket.

A jó értékesítő nem viseli el a luzereket. Tudja, hogy a hasonló sikeres értékesítőktől tanulhat, ezért azok társaságát keresi, akik optimisták, játékosan fogják fel a legnehezebb feladatokat is. Nem esik nehezére részt venni jó tréningeken, mert tudja, hogy mindig hall valami érdekeset, amit azonnal beépíthet a munkája során.

4.) A fejlődés, fejlesztés az életük központja. Nem csak maguk fejlődnek, és a termékeiket fejlesztik, hanem a beosztottjaiktól, munkatársaiktól is elvárják a fejlődést, támogatják őket ebben.

Tudja a jó értékesítő, hogy mindenben naprakészen kell lennie. Olyan gyorsan változik a világ, hogy ha nem követi, rövid időn belül elmennek mellette a versenytársak. Ezért a piacról folyamatosan hozza a híreket és a vállalkozást ráveszi, hogy kövessék az újdonságokat, változtassanak azon, amin szükséges.

5.) A siker záloga szerintük az, hogy a cégvezető és a munkatársak tudnak-e mosolyogni, a borús időben is látják-e a felhők mögötti tiszta égboltot. Bármilyen meglepő, az optimizmus többet ér a tőkénél, az anyagi javaknál.

Soha nem láttam még sikeres értékesítőt, aki folyton feszült lett volna és véresen komolyan vette volna a munkáját. Csak a laza, jókedvű, optimista. az az értékesítő képes hosszabb távon sikeres maradni. A partnerei ezért szeretik, tisztelik és különböztetik meg a versenytársaitól.

Biztosan van még jó néhány tényező, ami sikeressé tehet valakit. Azonban ez az öt tényező biztos, hogy jelentősen hozzájárul a sikerhez.

Tessék alkalmazni! Ehhez kívánok sok sikert! Ha még sok ötletet, tippet, tanácsot szeretnél hallani, olvasni az értékesítés témájában tőlem, gyere fel a www.selfcom.hu oldalra.

Gyurka András

Következő cikkEz az, ami egy magyar kkv-nak létszükséglet

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here