Hogyan tud megspórolni napi plusz 3 órát?

0

„A kisvállalkozások növekedésének legnagyobb akadálya, hogy belőled csak egy van!” – mondta egy üzleti klubban az egyik cégvezető, akit arról kérdeztek, mik a tervei a közeljövőre vonatkozóan. Rengeteg ötlete volt, jobbnál jobb tervek; külföldre terjeszkedés, új termék fejlesztése, weboldalszerkesztés, munkatárs felvétel és még sorolhatnánk. A sok terv mellett pedig alig jutott ideje arra, amiért valójában a vállalkozását létrehozta.

Ez a piaci igény hívta életre a CégASszisztens szolgáltatást, mely arra hivatott, hogy irodai háttérszolgáltatásokkal segítse a vállalkozókat.

ÚJ alkalmazott, bérköltség nélkül

Addig a pillanatig, amíg nem termeljük ki egy új munkatárs (bér)költségét, nem érdemes, és veszélyes is új munkaerőt felvenni. Így volt ezzel egyik ügyfelünk, Éva is, akit régóta ismerünk, és tudjuk, hogy szakmájában a legjobbak közé tartozik. Már több mint 40 év szakmai tapasztalattal rendelkezik, és mivel nagyon szereti munkáját, nem akar még nyugdíjba vonulni.

Tevékenységét ismerve, azt is tudjuk, hogy rengeteg a munkája, így nagyon kevés ideje jut a céges adminisztrációra. Nem egyszer fordult elő, hogy megrendeléseire a visszaigazoló e-maileket éjjel 2-kor küldte el, így egyre kevesebb ideje maradt a felkészülésre, és családjára. Vállalkozása jelenleg megfelelően profitábilis, és hosszútávú szerződései kedvező jövőbeni árbevételt prognosztizálnak.  Mindennek ellenére nem szeretne teljes munkaidőben egy asszisztenst alkalmazni, ezért kérte, hogy segítsük háttérszolgáltatásainkkal.

„Akkor éreztem, hogy segítségre van szükségem, amikor nem volt időm számlázni, pedig ez egy vállalkozónak igen fontos dolog!”

Első lépésben az évek óta felhalmozódott 400-500 névjegykártyát digitalizáltuk, ami annyit jelentett, hogy pár nap alatt Excel táblázatba rendeztük a fontos információkat. Ez így rengeteg adat volt, amit Éva egyedül sehogyan sem tudott volna feldolgozni. A rendezett kontaktoknak köszöntőlevelet küldtünk, azonban természetesen az e-mail megírása előtt egyeztettük Éva szakmai céljait, közösen meghatároztuk, hogy milyen módon lehetne felhasználni a kész táblázatban szereplő információt a vállalkozás sikerének érdekében.

A leveleket a közösen kialakított kommunikációs stratégia figyelembe vételével írtuk meg, míg azok kiküldését egy profi hírlevélküldő szoftverrel valósítottuk meg. Továbbá nagy részt vállaltunk ügyfelünk bemutatóinak szervezésében is. Ennek lényege, hogy a mi munkatársunk válaszolt meg minden e-mailben érkezett, nem szakmai jellegű kérdést, vagy megkeresést. A bemutatók helyszínével, a parkolással vagy az étkezéssel kapcsolatban felmerülő kérdések nem Évát zavarták többé. Munkánkkal azt értük el, hogy Éva még munkaidőn belül meg tudja válaszolni az e-maileket, illetve nem marad el a számlázással sem.

Az együttműködésbe tehát beletartozott:

• a névjegyek digitalizálása,

• marketing célú szakmai levelek megírása,

• azok kiküldése egy szoftver által,

• illetve azok statisztikai elemzése (hányan olvasták, hányan kattintottak, stb).

Segítségére voltunk még az e-mailjeinek egységes kezelésében, amelyet végig figyelemmel kísérhetett, viszont nem vette el az idejét az oda érkező e-mailek megválaszolása. Az általa igénybe vett szolgáltatások díja így 1/3-a volt, áfával együtt, azoknak a költségeknek, amit egy új alkalmazottnak kellett volna munkabérben, járulékokban, vagy egyéb adók címén kifizetnie.

Marketing feladatok kiszervezve

(Amikor a marketing találkozik az értékesítéssel, és amikor meg van az akarat, de hiányzik a tapasztalat).

Gábor más vonalon üzleti partnerünk, költségcsökkentő szolgáltatását nagy megelégedettséggel vesszük igénybe. A cég, akit képvisel, több országban jelen van, területi képviselőiket pedig jobbára csak szakmailag támogatják, marketingben nem igazán. A személyes beszélgetések alkalmával panaszolta el, hogy bár szakterületéhez kiválóan ért, a marketing messze áll tőle. Szívesen küldene hírleveleket, de nem ismeri az ehhez kapcsolódó lépéseket, és nagyon költséges lenne számára egy levélküldő szoftver megvásárlása is.

Amikor elkezdtünk együtt dolgozni, Gáborral közösen meghatároztuk célpiacát, ez alapján a nálunk meglévő céges adatbázisból leválogattuk, és a rendelkezésére bocsátottuk a releváns céglistát. Erre a listára több alkalommal küldtünk ki hírleveleket, hogy felkeltsük a cégek érdeklődését. A levélírástól a levélküldésen át, a statisztikák elemzéséig, illetve az időpontok egyeztetéséig mindent cégünk oldott meg, természetesen ügyfelünk szakmai felügyelete mellett.

Ahhoz, hogy még eredményesebb legyen Gábor vállalkozása, értékesítési tanácsadás keretében kértük, hadd lássuk élőben, a leendő ügyfelek kérdéseit, aggodalmait testközelből, amire majd azután érdemes lesz építeni akár egy újabb kampányt is. Gábor nagyon nyitott volt e téren, szívesen megmutatta, hogyan tárgyal. Ekkor derült ki, hogy tárgyalásai nagy részében ő beszélt, alig kérdezett ügyfeleitől, így tulajdonképpen nem mindig a legjobb, vagy ügyfele számára személyre szabott ajánlatot adott. Amikor elment az ügyfél, kíváncsi volt hogyan értékeljük a megbeszélést. Bízott bennünk, hiszen látta, hogy több éves sikeres értékesítési múlttal rendelkezünk, és abban is biztos volt, hogy nem a hibáit fogjuk kiemelni, inkább megoldásfókuszú szemléletünkkel használható technikákkal segítjük munkáját. Egyik ilyen ajánlott technika volt az, hogy a tárgyalási menetét teljesen fordítsa meg, és ne a cég bemutatásával és történetével kezdje, hanem azzal, hogy meg tudja, az ügyfél most milyen rendszert használ, azzal van-e valamilyen problémája, szeretne-e egyáltalán kedvezőbb megoldásokat kihasználni. A módszer bejött, hiszen Gábor azóta mérhető eredményekről tud beszámolni: eddigi tárgyalásainak 30%-a végződött szerződéskötéssel, míg mióta többet kérdez ügyfeleitől, 10 tárgyalásból 6 alkalommal szerződést tud kötni.

Nem kell mondanunk, hogy nyílván nem csak a bevétele növekedett ezzel, hiszen sokkal nagyobb arányban köt szerződést, hanem sokkal magabiztosabbá is vált a tárgyalásai során. Mivel sokkal célirányosabb, szinte az első 10 perc után tudja, hogy tárgyalópartnerének mely konstrukció lehet a legjobb választás, így sokkal hatékonyabban folynak a megbeszélései, valamint nagy megelégedettséggel tölti el partnereit Gábor feléjük tanúsított figyelme. Gábor eddig napi 9 órában dolgozott, nagy részben sikertelen tárgyalásokkal, nem a potenciális ügyfelekkel töltötte idejét.

A közös együttműködésünk eredményeként azonban, mára egy szervezettebben működő, dinamikusan fejlődő vállalkozást vezet.

Mindkét esetben konkrétan mérhető eredmények születtek, mind az időmegtakarítás, mind az árbevétel növekedés, de még a bérköltségcsökkentés területén is.

Iparűzési adómentes székhelyszolgáltatásunk mellett minden egyéb tevékenységünkkel arra törekszünk, hogy minden üzleti segítséget megadjunk leendő és már meglévő ügyfeleinek, ezért alakítottuk ki CégASszisztenS szolgáltatásunkat is.

Azoknak a cégvezetőknek szeretnénk segíteni, akiknek nincs idejük, tapasztalatuk, vagy egyáltalán nem szeretnének, olyan feladatokkal foglalkozni, mint a folytonos adminisztráció, a hosszadalmas hírlevél küldés, időpont egyeztetések, Excel táblázatok kezelése.

Nem akarnak postán, hatóságoknál sorban állni, ráadásul személyre szabott ajánlatokat és megoldásokat várnak el. Ismerje meg munkaszemléletünket, és szolgáltatásainkat!

Nézzük át, hogyan tudjuk hatékonyabbá, könnyebbé tenni munkamenetét! Küldje el elérhetőségeit az info@cass.hu címre, vagy a +36 70 881 48 69-es számra, és mi mihamarabb felvesszük Önnel a kapcsolatot.

Kovács Anett
PR és marketing, Ügyfélkapcsolati vezető
www.cass.hu


MILYEN ÜZLETI EGYÜTTMŰKÖDÉSEKRE NYITOTT?

Olyan együttműködő partnereket keresünk, akiknek célpiaca webáruházak, webshopok, online vállalkozók (pl.: kreatív szövegírók, marketingesek, honlapfejlesztők, szoftverkészítők, tanácsadók, stb.).


FELAJÁNLÁS

Székhelyszolgáltatásunk kényelmi csomagját, minden MÜV olvasónak az alapcsomag árában, de kibővített szolgáltatásokkal ajánljuk fel. A felajánlás értéke 60.000 Ft, és augusztus 31-ig érvényes.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here