Hogyan mérd az üzleti kapcsolataid hatékonyságát? (1)

0

Nem rég lett vége az olimpiának. A sport egyértelműen a teljesítmény, a kitartás diadala (jó esetben). Csak úgy tudjuk ki a jobb, ha mérjük: milliméterben, másodpercben, gólban.

Amatőr módon szoktam futni. Egyik alkalommal egy döbbenetes dologra jöttem rá, amit most megosztok veled:

Hogyan teheted eredményesebbé a kapcsolataidat? Hogyan hozhatsz ki belőlük többet?
Ha erre figyelsz, akkor nem az fog számítani, hogy hetente újabb és újabb cégekkel, vezetőkkel találkozz (hátha lesz közülük vásárló), hanem az, mennyire ismered őket és ők téged.

Sokféle paramétert használhatsz a mérés során. Most mondok néhány szempontot. Lehet, hogy némelyik nagyon triviálisnak tűnik. De ezeken a kis apróságokon csúszik el sok üzlet.

  • Fontos, hogy egyáltalán nyilván tartsd a kapcsolataidat. Használj valamiféle füzetet, digitális jegyzetet, telefont! A legjobb, ha valamilyen CRM rendszerbe viszed fel az adatokat, amiben tudod követni a kapcsolataidat állását, státuszát. (Akár még az ingyenes www.wunderlist.com program is hasznos tud lenni.)
    (!) Nagyon sok cégvezető elveszíti a névjegykártyákat, elfelejti egy hét múlva, kivel is találkozott.
    Te nyilvántartod? Hogyan? Így megfelelő, vagy hasznosabb lenne változtatni?
  • Szegmentáld a kapcsolataidat! Ki az, akitől egy névjegykártyát kaptál, vagy akinek adtál? Erről a kettőről vannak információid?
    Kik azok, akik feliratkoztak a hírleveledre? Mit teszel, hogy belőlük vásárló legyen? Ugye nem csak ajánlatokat küldesz nekik?
    Tudod, kiknek adtál az elmúlt egy évben árajánlatot? Mi van velük? Hogyan ápoltad a kapcsolatot velük – akkor is, ha nem vásároltak?
    Hány potenciális érdeklődővel (pontosan kikkel) tárgyaltál az elmúlt egy évben? Miben egyeztetek meg a tárgyalás végén? Megvalósult? Ha igen, mennyi és mi lett a haszna? Ha nem, akkor miért nem?
    Hány ajánlást gyűjtöttél be? Ezekkel mi történt? Lett belőlük üzlet? Ha nem, miért nem? Mit lehetett volna tenni a siker érdekében?
  • Az egyes szegmensben lévő cégvezetőknek – például azoknak, akiktől névjegykártyát kaptál –mi lesz a következő lépés, amit ADNI tudsz? Hogyan tudnák jobban megismerni szakértelmedet, hozzáértésedet? Tehát, mivel tudnád növelni feléd a bizalmukat?

Most egyelőre ne is menjünk tovább! Azt hiszem, egyelőre ennyi is elég, hogy elgondolkozz a saját kapcsolatépítési szokásaidon.

Az előző három szempont alapján írj őszinte válaszokat a kérdésekre! Mit tehetnél, ha valamiben hiányosnak érzed a kapcsolatépítésedet?

Az EVSZ Meetingjén kapsz egy munkafüzetet, illetve egy ellenőrző lapot, ha ott leszel. Így is segítünk, hogy a legtöbbet kihozd a tárgyalásaidból. Gyere, próbáld ki, ingyenesen! Kattints ide »

Az igazi nagy durranás az Együttműködő Vállalkozók Országos Találkozója lesz, amelyre egy tevékenységből csak max. 3 cég vehet részt és egész délután négyszemközti tárgyalásokat bonyolíthatsz úgy, hogy előre kiválasztod tárgyalópartnereidet. Nézd meg itt, milyen cégekhez találsz majd kapcsolatot »

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here