Ez is hozzájárulhat az építőipar fellendüléséhez

0
Bizalom nélkül nincsenek „jó” ügyfelek!

A korábbi években sem volt egyszerű az építőiparban tevékenykedő cégek élete, mostanában az egyre változatosabb ügyféligények, no meg a szakember hiány is nehezíti a dolgos mindennapokat.

Palásti Gábor

Kíváncsiak voltunk, hogy az építőipar egyik komoly bizalmat igénylő szektorában, a nagy értékű ingatlan felújítások területén, miként boldogul a 23 évnyi cégvezetői múltra visszatekintő Palásti Gábor.

Miként lehet elnyerni az ügyfelek bizalmát az építőiparban? Hogyan lehet szert tenni jó ügyfelekre?

– A rövid válasz az, hogy nincs titok – válaszolta Palásti Gábor. – A bizalomnak egyébként sem titka, hanem ára van. Nem elég csak jól dolgozni, minden esetben a kiválóságra kell törekedni. Sajnos, az építőiparban nagyon sok az olyan típusú vállalkozó, akiket a pillanatnyi anyagi érdekeik vezérelnek, jellemzően garancia és felelősségvállalás nélkül tevékenykednek. Az új ügyfeleinknél több esetben volt már alkalmunk az efféle kontárok keze nyomát látni.

Gondolok itt például a szabálytalan, alul méretezett villamoshálózat kialakítására, fűtésrendszerek gyenge minőségű anyaghasználat és rosszul átgondolt tervezés miatti, idő előtti elhasználódására és a lényegesen magasabb energia fogyasztásra; vagy akár egy épített zuhanytálca nem megfelelő vízszigetelésére, amiből kifolyólag helyrehozhatatlan károk keletkezhetnek, nem is beszélve arról, amikor egy már felújított, berendezett nagy értékű ingatlanban muszáj újra kivitelezni pl. egy fűtési rendszert, vagy felbontani egy gyönyörű burkolatot a fürdőben, mely már sosem lesz olyan mint azelőtt.

Mi a megbízóink álmait valósítjuk meg és mindent elkövetünk, hogy az álom nehogy rémálommá váljék.

Néhány példa, amivel nem csak bizalmat lehet építeni, hanem versenyelőnyhöz is lehet jutni. Sőt, el lehet érni, hogy továbbajánlják.

  1. A telefonszámom 12 éve változatlan, bármikor hívható vagyok.
  2. Az ügyfeleink látják, tapasztalják, hogy a munkánk során jobban vigyázunk a lakásukra, mint ők maguk.
  3. A munkamódszerünk is eléggé egyedi. Nagy hangsúlyt fektetünk az előkészítésre, a felmérésre. Az új ügyfelek rendre meglepődnek, amikor precízen kiszámolt, részletes költségvetési tervet teszünk le eléjük.

Egyik kedves ügyfelünk mesélte, hogy mikor néhány éve a lakását szerette volna kifestetni, a vállalkozó 10-15 percnyi hümmögés, sóhajtozás és fejvakarást követően kibökte  egymillió kettőszázezer, mindezt anélkül, hogy akár egy centimétert is mért volna a leendő munkaterületen, vagy esetleg ismertette volna milyen anyagokat kíván használni.

Ilyen nálunk elképzelhetetlen. A precíz költségvetési terv mellett pontos ütemterv is készül, így a megbízó a kivitelezés szakaszait és a befejezés dátumát is pontosan látja az árajánlattal együtt. Megesik, hogy a megbízó a munkálatok elvégzése alatt külföldi nyaralását tölti.

Azt tapasztaljuk, hogy bár komoly energiát kíván a tökéletességre törekvés, azonban hosszú távon kifizetődő, mivel új ügyfeleink elsősorban korábbi munkáink alapján az elégedett ügyfelek továbbajánlásaiból érkeznek.

Palásti Gábor
építőipari szakember, cégvezető
www.lakasfelujitas-gondtalanul.hu

Előző cikk7+1 költségmentes motivációs eszköz
Következő cikkGazdaságot és ipart mozgató technológiai alkalmazások, innovációk Debrecenben

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here