Az étterem, mely újraértelmezte az étkeztetés fogalmát

0
259

Van egy étterem Budapesten, ahol nem csak az ételek különlegesek – hiszen organikus alapanyagaik között a hungarikumnak számító szürkemarha is megtalálható -, hanem a kiszolgálás, az itt töltött idő és a megszerzett élmények is kuriózumnak számítanak. A KAJAHU étterem melynek alapítói nem elégedtek meg a hagyományos étkeztetés módszereivel, hanem kitágították a határokat, matematikai modellre alapozták az asztalfoglalás rendszerét, valamint olyan szolgáltatásokat vezettek be, melyek egyedülállóak Magyarországon.

A KAJAHU titkaiba a cég ügyvezető, Ábrán Attila, valamint marketing és brand managere, Kiss Gábor avatja be az olvasót.

Honnan indultak? Miért lett KAJAHU a cég neve?

Ábrán Attila (ÁA): Maga a vállalkozás KAJA.HU néven alakult, akkoriban még kiszállítással is foglalkoztunk.

A nevünket próbáltuk úgy kiválasztani, hogy szerepeljen benne magára az ételre vonatkozó kifejezés is, és egyúttal jellemezzen bennünket, a kategóriát, azt, hogy nem egy fine dining étterem, de nem is gyorsétterem vagyunk. Ebből jött az egyszerű ötlet, a „kaja” szó használata. Mikor a kiszállítást abbahagytuk, a nevünkből elhagytuk a pontot, és nemes egyszerűséggel megszületett a KAJAHU.

Kiss Gábor és Ábrán Attila

Úgy tudom, hogy Önök saját magukat nem gasztronómiai-, vagy vendéglátó ipari vállalkozásnak, hanem IT-s cégnek tartják. Mi ennek az oka, miért gondolják ezt így?

Kiss Gábor (KG): A KAJAHU ötlete onnan indult, hogy magát az étlapot szerettük volna digitalizálni. A kezdetekkor éppen ezért csak monitorok voltak elhelyezve a falakon – szemmagasságban -, ezeken pedig folyamatosan váltakozó tartalom jelent meg. Itt lehetett megtekinteni az aktuális ajánlatokat, a napi menüt, a többi, étlapon szereplő ételünket vizuálisan és az árakat.

A kapott visszajelzések alapján született meg az az ötletünk, hogy ezeket a kijelzőket asztalokba építsük be. Ezzel kitágult számunkra a digitális felület adta világ, hiszen onnantól kezdve nem csak az étlapon szereplő ételek és az árak jelentek meg a kijelzőkön, hanem minden más, egyéb tartalom is, melyet mi szerettünk volna. Ezek a tartalmak folyamatosan bővültek, ma már például a gyerekek számára elérhetők az asztalokon rajzfilmek, diafilmek, de a vendégek chatelni is tudnak a monitorokon vacsora, vagy ebéd közben, sőt, az arra fogékony vendégeink kvízeket is elérnek itt. Továbbá online is tudnak a kihelyezett monitorokon fizetni a vendégeink, tehát elmondhatom, hogy mindent, ami kapcsolódik az éttermi szolgáltatáshoz, meg tudunk vizuálisan jeleníteni.

Kell-e költeniük hirdetésekre?

ÁA: A KAJAHU-nál gyakorlatilag szabályszerű, hogy sem print, sem online hirdetéseink nincsenek, nem is szeretnénk ezzel foglalkozni. A saját adatbázisunkat felhasználva ösztönözzük regisztrált felhasználóinkat a látogatásra és a fogyasztásra.

Természetesen a social media-ban jelen vagyunk mi is, de plusz költségeket ezen platformok esetében sem vállalunk.

Szeptember 28-án vették át a MasterCard „Az év kereskedője” díjat, két kategóriában is. Mit jelent Önöknek ez az elismerés?

KG: A MasterCard-dal több éves együttműködésünk van, ismernek bennünket. Éppen ezért ők kértek fel bennünket arra, hogy prezentációnkkal nevezzünk be a verseny „élmény” kategóriájába, hiszen a feltételeknek tökéletesen megfelelünk. Tehát a MasterCard munkatársai „noszogattak” bennünket a versenyzésre. Azonban el kell mondanom, hogy nagyon örülünk az elismerésnek, hiszen ez megerősít bennünket abban, hogy jó úton járunk, és érdemes ebben a formában újraértelmezni a gasztronómia, az étkeztetés fogalmát.

Csak az „élmény” kategóriában neveztünk, melynek fontos kritériuma volt, hogy egy idén bevezetett fejlesztést mutassunk be a prezentációnkban. Ez a fejlesztés az algoritmus segítségével történő asztalfoglalási rendszerünk volt. A rendszer figyeli, hogy hány darab asztalfoglalás érkezik, melyeket a foglalási létszámnak megfelelően osztja szét az étterem területén, figyelembe véve azt, hogy a vendégek ne üljenek túl sűrűn, vagy túl hátul sem. Tehát egy matematikai modell segítségével optimalizáljuk az étterem telítettségét.

A már említetteken kívül mit jelent Önöknek még az ügyfélélmény?

KG: Ha manapság valaki étteremben eszik, azt tapasztalja, hogy a rendelj-fogyassz-fizess típusú kiszolgálás van előtérben a legtöbb helyen. Ezzel szemben mi megpróbáljuk a KAJAHU-nál töltött időt a vendégeink számára élménnyé alakítani, hiszen a mai, felgyorsult világban egyre kevesebb időt töltünk étkezéssel, erre legjobb példák a fast food éttermek, food truck-ok, melyekre például az Y-generáció abszolút nyitott.

upsell szolgáltatás a piactér

ÁA: A díj átvételekor még a MasterCard munkatársai is megjegyezték, azon felül, hogy élményt nyújtunk a vendégeink számára, további nagy előnyünk, hogy nálunk „piactér” is rendelkezésükre áll. Ez azt jelenti, hogy amíg a vendég a rendelésére vár, nálunk otthonra is meg tudja rendelni az alapanyagokat. Tehát azokat az alapanyagokat, melyeket mi felhasználunk az étteremben, a „piacterünkön” is elhelyezzük, azaz egyrészt innen töltjük a konyhánkat, másrészt felhasználóink számára értékesítjük is, kiskereskedelmi áron.

A friss zöldségtől a pékáruig, a boroktól a lekvárokig minden alapélelmiszert meg tudnak nálunk, a piactéren vásárolni, melyre szüksége lehet az otthoni főzéshez is. Ezt ugyanúgy az asztalban található monitoron keresztül rendelhetik meg a vendégek, az étkezés végén pedig a helyben fogyasztott étellel együtt kifizethetik. Étkezést követően a kollégák az összekészített árukat kiviszik a vendég asztalához, így azonnal haza is viheti a már kifizetett alapanyagokat.

KG: Élményszerű megoldásaink ezen kívül is vannak még, például az étterem közepén berendezett saját konyhánk sütővel, főzőlappal, szagelszívóval, hűtővel, mosogatóval. Ide előre foglalhatnak a vendégek időpontot, megrendelhetik az alapanyagokat a listánkból, és a lefoglalt időpontra előkészítünk számukra mindent, ami a főzéshez szükséges.

A vendég pedig a családjával, barátaival, kollégáival körbeülheti a főzőszigetet, és beszélgetés közben saját maguk megfőzhetik a kívánt ételeket az általunk összekészített alapanyagokból, majd természetesen el is fogyasztják azokat. Úgy gondoljuk, hogy ez bárki számára élmény lehet, hiszen egy étteremben főzhet, de emellett sikerül olyan interakciót is kialakítani a többi vendéggel, hogy bárki, aki az étteremben tartózkodik, csodájára járhat annak, hogy a főzőszigetnél saját magukra főznek. Ilyenkor mindig van kíváncsiság a vendégek részéről is.

Különleges szolgáltatásaik közül melyiket szeretik legjobban a vendégek?

KG: Véleményem szerint badarság lenne sorrendet felállítani. Úgy vélem, hogy egyrészt az a generáció is megtalálja nálunk a kedvére valót, aki felgyorsult ritmusban éli az életét, másrészt azok a vendégeink is jól érzik magukat nálunk, akik a hétvégi ebédet nálunk szeretnék elkölteni, akár gyermekeikkel, családjukkal. Úgy gondolom, hogy egyfajta híd, vagy összekötő kapocs is lehetünk e generációk között.

Ha mégis ki kellene emelnünk valamit, akkor az a főzőszigetünk lenne, ez abszolút favorit.

Honnan szerzik be az alapanyagokat? Közvetlenül gazdáktól, esetleg nagykereskedőktől?

KG: Tekintve, hogy franchise hálózat kiépítésén dolgozunk Magyarországon, és nemzetközi szinten egyaránt, tudatosan olyan beszállítókkal keressük a kapcsolatot, akikkel stratégiai együttműködést is tudunk kötni, akár több évre előre, mely biztosítani tudja a KAJAHU franchise növekedését is. Ez az oka annak, hogy inkább a stabil beszállítói háttérrel rendelkezők irányába nyitunk, akik tudják biztosítani számunkra az országos ellátottságot.

De számunkra is fontos, hogy organikus alapanyagokat is felhasználjunk, így például szürkemarha húsaink is kizárólag organikus húsok, ezen kívül pedig köztudott, hogy a szürkemarha hungarikum is.


Milyen üzleti kapcsolatokra, együttműködésekre, stratégiai partnerségekre nyitottak?

KG: Hosszú távon gondolkodunk mind a magyarországi, mind a nemzetközi megjelenés tekintetében. 10 új egységre már fejlesztési megállapodásunk is van, mely a következő 5 évre vonatkozik. Ehhez a beruházó, az ingatlanhasznosító partnerünk is megvan, de franchise átvevő partnereink száma is gyarapodik. Ez a része tehát rendben van a vállalkozásnak.

Azonban üzemeltetési oldalról nyitottak vagyunk minden olyan beszállítóra, akik a jövőbeni igényeinket le tudják fedni, ki tudják elégíteni. Tekintettel arra, hogy franchise hálózat kiépítésén dolgozunk, fontos elvárásunk a beszállítóinkkal szemben, hogy országos lefedettséggel rendelkezzenek.

http://kajahu.com/


Ebből a példából is látszik, hogy manapság a fejlődés varázspálcája az ügyfélkapcsolatok, az ügyfélkezelés magasabb szintre emelésében keresendő.

Hogyan tud Ön az ügyfélkapcsolatok tekintetében olyan hozzáadott értéket adni, ami egyedi, amitől azt mondja a vevő, hogy soha nem megy máshová … ebben segít a Hozzáadott érték Mesterműhely 2017. december 14-én. Még jelentkezhet itt »

MEGOSZTÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here