A vevőcsábító honlap titkai

0

A legtöbb vásárló ma már az interneten tájékozódik, így eladási szempontból a honlap az első értékesítési csatornának számít. Amit valószínűleg egy profi webdesigner állított össze, így hangulatában, megjelenésében azt sugallja, hogy cégünk megbízható, a vevő bátran költheti el nálunk pénzét.

Egy igényes weboldal, fél siker

Olyan, mint amikor csinosan felöltözünk az első randira. Igyekszünk jó benyomást tenni, ugye? De a tartalom (vagy az, hogy mit mondunk a randin) legalább ennyire fontos!

Honlapunkon olyan dolgokat kell a másik fél fülébe súgni, amitől a lábai remegni kezdenek, a szíve hevesebben dobog és alig várja, hogy közelebbi kapcsolatba kerüljön velünk.

A szavakkal való elcsábításnak az igazi mesterei talán az éttermek.

Nem mindegy, hogy úgy tálaljuk termékeinket, hogy

„Levegőn érlelt Mangalica sonka szeletkék, balzsamozott kerti zöldség korongokkal és extra szűz olíva olajban pirított rusztikus kenyér falatokkal tálalva.”, vagy

„Sonka zöldségekkel és pirítóssal”

Képzelje el, hogy betér a „vendég” a honlapjára, webshopjába és ilyen leírásokkal találkozik:

„Gigabyte notebook. 17,3 hüvelykes kijelző. AMD E2-1800 1,7 GHz processzor. 4GB DDR3 memória. AMD Radeon HD 7340M videokártya. 500 GB merevlemez. Free Dos operációs rendszer.”

„Esküvői fotózás: az esküvőn 700 kép készül, ezek 1200 px méretben Fuji CD-re vagy DVD-re vannak írva. 100 kép retusálásra kerül (kérhető szépia, FF, effektek), külön CD-re vagy DVD-re írva.”

Legyünk őszinték, ezek a leírások cseppet sem nevezhetőek nyálcsorgatónak, a legtöbb esetben nem is hozzák meg azonnal a vásárlási kedvet.

Nem elég, ha az oldalon szép képek vannak a termékekről, a szolgáltatások előtte-utána állapotáról. A kép célja a figyelemfelkeltés, a szövegé pedig a tájékoztatás.

Egy jó leírástól az olvasó érzi az ízeket, az illatokat, hallja a hangokat és pontosan tudja, hogy mit várjon a pénzéért cserébe, mitől lesz neki egyszerűbb, könnyebb, sikeresebb, boldogabb, szebb, jobb az élete.

Az olvasó mindig magáról akar hallani, saját maga érdekli a legjobban.

Biztos vagyok benne, hogy az Ön terméke vagy szolgáltatása kiváló minőségű, hatékony, tartós megoldást jelent a vásárló problémáira. Sajnos, a látogató nem azért megy fel a honlapjára, mert ki szeretné próbálni a termékét, hanem azért, mert megoldást keres egy problémára. De a honlap böngészése még csak tájékozódás, az olvasót meg is kell győzni arról, hogy valóban az Ön termékére/szolgáltatására van szüksége!

Persze „könnyű az éttermeknek”, hiszen a szívhez a gyomron át vezet az út, nyálcsorgató ajánlókat írni nem kihívás.

Bármilyen termékről lehet csábító leírást készíteni.

Lépjen hátrébb a megszokott nézőpontból. Ne azt hangsúlyozza, hogy az ön által forgalmazott ragasztó milyen ISO szabványnak felel meg, hanem azt, hogy könnyen szárad, tartós, a fölösleget egyszerű eltávolítani és használat közben nem szabadulnak fel az egészségre ártalmas anyagok, ezért zárt térben is biztonságos.

A tartalom ma már köztudottan az egyik legfontosabb eszköze az eladásnak, bizalomépítésnek, látogatószám-növelésnek és a többi olyan megoldásnak, amivel végső soron több profithoz szeretnénk jutni. A tartalom mennyisége azonban csak egy adat; az igazi mérőszámot a tartalom minősége mutatja! És persze a vásárlók száma!

Nagy Tímea – birge –
www.webszovegek.hu

MILYEN ÜZLETI KAPCSOLATOKRA NYITOTT?

Olyan vállalkozásokkal szeretnék együtt dolgozni, akik már felismerték a tartalom jelentőségét és tudják, hogy ezzel az eszközzel több, jobb vevőjük lehet.

Keresek továbbá olyan grafikával, SEO-val foglalkozó cégeket, akik szeretnének teljes körű szolgáltatást kínálni ügyfeleiknek, szeretnének igazán webrevaló tartalmakat kínálni számukra.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here