A skoda példája: a jó ügyfélkapcsolat több profitot hoz

0

A brit Auto Express idén is megcsinálta nagy elégedettségi statisztikáját. Hetvenezer újautó-tulajdonost (12 hónapnál újabb autók) kérdeztek meg arról, hány százalékban elégedettek autójukkal olyan alap szempontok szerint, mint például a kényelem, a csomagtartóméret, a fenntartási költségek, a fogyasztás, stb. A Skoda hagyományosan jól teljesít ezen a felmérésen, de most akkorát taroltak, hogy a Lexusnál is csak pislognak.

Nem a prémiumságtól lesz elégedett az autós – sőt, még csak nem is a hibamentességtől. Legalábbis a briteknél. Az Auto Express felmérését úgy nyerte a Skoda Superb, hogy közben a megkérdezett tulajdonosok ötöde jelezte, volt már technikai gondja autójával; többségében elektronikai probléma. A különböző szempontok alapján összejött 93,42 százalékos elégedettség emellett brutálisan jó arány: a többség a beltér kialakítását és a rengeteg helyet emelte ki, de volt, aki saját bevallása szerint csak azért vette ezt a Mercedes E-osztály vagy a Jaguar XF Sportbrake helyett, mert a Skodánál jobb volt az ügyfélszolgálat. (Forrás: totalcar.hu)

Ön tudja, hogy a vevője mikor elégedett? Mi kell ahhoz, hogy szívesen továbbajánlják a partnerei?
Készítsen felmérést a vevői körében: mi az, amit leginkább értékelnek termékében, szolgáltatásaiban!

A példa is azt mutatja, hogy az ügyféllel való személyes kapcsolat minősége meghatározza, hogy minket választ-e a potenciális ügyfél vagy a versenytársunkat.

Az emberek szeretik és értékelik a személyes gondoskodást, viszont nagyon sok kkv vezető erre kevés energiát fordít. Gyakran a központban csak az új vevők meggyőzése áll.

Vereb István

Előző cikkIpar 4.0: magyar kis- és középvállalatok a digitális korszakváltás kapujában
Következő cikkA honlap stratégia építőkövei

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here