9 kötelező és 9 eredménygyilkos tényező a honlapstratégiában

9 kötelező és 9 eredménygyilkos dolog, ami eldöntheti, hogy honlapod ügyfeleket delegál vállalkozásodhoz, vagy eltűnik a süllyesztőben.
Pár tényező tényleg meghatározó a céges honlap eredményei szempontjából. Biztosan nem véted el a fejlesztés irányát, ha követed a leírtakat.

Némelyiket erősen ajánlott megvalósítani, másokat inkább elkerülni érdemes.

Ezért két csoportba rendeztem őket:

9 dolog, amit érdemes megvalósítani az üzleti cél érdekében:

1. Állíts fel mérhető célokat!

Csak akkor lehet pontosan felmérni az eredményeket, ha azok valóban alkalmasak a mérésre. Itt van pár ötlet, amit szeretnek hallani a webesek: A konverziós ráta növelése, az értékesítés növekedése, a feliratkozói arány növelése.

2. Fejleszd termékedet, szolgáltatásodat és kommunikáld a honlapon.

A terméked, szolgáltatásod klassz! Ugyanakkor kérd ki vevőid véleményét arról, hol vannak azok a pontok, ahol érdemes javítani a dolgokon. Az így továbbfejlesztett jellemzőt pedig kommunikáld, beszéld ki a honlapon. Így állandóan csúcson tarthatod ajánlataid színvonalát, amely tetszeni fog a piacnak.

3. Használj nyílt tartalomkezelő rendszert!

Az elmúlt évek alatt sokszor hallottam, hogy a weboldal áll, mert a készítője elutazott, eltűnt, felszámolták, nincs meg. Soha nem leszel egyetlen fejlesztőhöz kötve, ha például WordPress rendszert használsz, így akár még saját magad is képes lehetsz a tartalmak szerkesztésére. Ha a webes máshol folytatja, könnyen pótolhatod.

4. Használj reszponzív struktúrát!

Az egyre növekvő kapacitású mobil eszközökön kiválóan lehet böngészni, milliók teszik ezt minden nap. Ezért gondoskodj róla, hogy céged weboldala kiválóan olvasható, elérhető legyen okostelefonkon és tableteken.

5. Lesd meg a versenytársakat!

Mielőtt felépíted céged legjobb weboldalát, igenis nézd meg, mit csinálnak mások! Jegyzeteld le magadnak, melyek azok a részletek, amiket jól csinálnak, fejleszd tovább az ötleteket, vesd be a saját honlapodon. A webtervezésnek ez külön fázisa, amit a marketing úgy nevez, versenytárselemzés.

6. Fejlessz kiváló tartalmat!

A honlap tervezését aprólékos tartalomfejlesztés kíséri, amikor vevőbarát módon meg kell írni, mit is ajánlunk, kiknek, miért.

Ezt egyszerűen webes szövegírásnak is szokták nevezni, de ne legyen kétséged afelől, hogy ez sokkal több, mint egyszerű szövegírás. A tartalomnak meg kell szólítania az olvasókat, világossá teszi számukra, hogy itt bizony róluk van szó, az ő igényeikről, problémáik megoldásáról és az ígéretről, hogy ezek a problémák nem fognak többé előfordulni.

7. Alkalmazz felhívó kifejezéseket!

Ezekkel nagyszerűen motiválhatod az érdeklődők navigációját a honlapon, hogy azt tegyék, amit elvársz tőlük.

Végül is irányítani szeretnéd őket egészen addig, hogy felhívnak vagy rendelnek. Ezért ne írj csupán olyan felhívásokat, hogy „Akciós engedmény minden terméken…”, inkább ehelyett írd azt, hogy „Minden termékre engedmény van, kattints ide és nézd meg őket!” – Ezzel már meg is mondtad az olvasónak, hogy mit kell csinálni. Nem is gondolnád, hogy ez milyen jó hatással van a kattintások mennyiségére…”

8. Mindig válaszold meg ezt a kérdést: miért?

Miért kellene megtennem ezt? Biztosan Te sem képzeled, hogy találkozol valakivel, névjegykártyát cseréltek s elváltok egy szó nélkül. Ez egyszerűen nem életszerű.

Ezért ha elvárod, hogy bárki tegyen meg valamit a weboldaladon, például iratkozzon fel a hírleveledre, ne csak a dobozt tedd oda a felirattal: „Itt iratkozzon fel hírlevelünkre”… – mert ez rendkívül gyenge konverziót fog eredményezni.

Helyette mondd meg, miért kell feliratkozni: „Kérje heti ajánlatunkat, amiről kár volna lemaradni!” Ugyanígy kár kitenni, hogy „Kövessen Facebookon!”, helyette érdemes elmondani, mi is lesz ebből a jelölt haszna…

9. Bízz meg a Partnerben, aki segít Neked!

Azt gondolom, hogy a legrosszabb eredmények születnek abból, ha valaki bemegy az ajtón és azt mondja: „Tudom, mit szeretnék, Te csak csináld meg amit kérek.”

Végül is azért bíztál meg valakit, mert jobban tudja, mint Te, nem? Engedd, hogy tegye a dolgát és meg fogsz lepődni, mennyire túlszárnyalja az elképzeléseidet!

Gergely Gábor
www.alphadesign.hu


A cikk további részében az alábbiakról olvashat:
– 9 eredménygyilkos dolog, amivel keresztbe tehetsz saját honlapodnak
– A szerző milyen üzleti együttműködésekre nyitott és milyen felajánlást vehet igénybe!

A cikk további részét Céginformációs Csomag előfizetőjeként olvashatja!

Nézze meg itt, mennyi hasznos céges információhoz, tudásanyaghoz, üzleti lehetőséghez jut a Céginformációs Csomagban »

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here