1. Ne csak a közvetlen eladást promótáld!
A közösségi média csatornái (facebook, twitter) nem arra szolgálnak (nem csak arra!), hogy eladjunk, és csak a közvetlen vásárlásra szólító reklámokat toljunk az ügyfeleink arcába. Senki sem szereti, ha egy cég csak vásárlásra felszólító reklámmal talál meg minket. Facebook-kal kapcsolatban több kimutatás készült már arról, hogy azok a cégek, akik csak eladni akarnak a Facebook-on, azok nem járnak sikerrel!
2. Non-Stop kommunikáció!
Ez az egyik legnagyobb kihívás, amivel szembesül egy kkv, a közösségi médiában folytatott kommunikációt nem lehet leredukálni reggel nyolctól délután négyig tartó időszakra. Sokan csak este ülnek a gép elé, mert a munkahelyükön nem tehetik meg és éppen ezért számos kérdést, kommentet kaphatunk a szokványos munkaidőn kívüli időtartományban, ideértve a hétvégéket is! Ha netalántán szabadságon van az a munkatárs, aki az online marketinggel foglalkozik akkor arra a pár napra mindenképpen oda kell figyelni helyette is a közösségi kommunikációra!
3. Interakcióra törekedj!
Közösségi oldalak azért jöttek létre, hogy magánszemélyek egymással és cégek magánszemélyekkel tudjanak kölcsönösen kommunikálni! Kérdezd őket a termékeidről, szolgáltatásaidról! Figyelj oda a véleményükre és használd fel az üzletpolitikádban!
4. Csinálj nyereményjátékokat!
Facebook-on rajongó szerzésre az egyik legegyszerűbb módszer a nyereményjáték! Tapasztalatok azt mutatják, hogy nem kell méreg drága ajándékokra gondolni, elég egy kis apróság és máris sikeres lehet a promóció! Az emberek nagyon szeretnek nyerni, akár kis apróságokat is!
5. Ha nem megy, inkább kérj segítséget!
Beregisztrálni a facebook-ba vagy twitterbe egy céges profilt kb. öt perc! Ezzel le is van tudva a közösségi kommunikáció legkönnyebb és legegyszerűbb része! Sok olyan céges profillal találkozok, ami már több hete, hónapja nincsen frissítve pedig sok rajongóval rendelkezik az adott cég, akiket valószínűleg pénzért tudtak megszerezni (valamilyen like gyűjtő kampánnyal), ilyenkor mindig felmerül bennem a kérdés: nem pazarlás parlagon hagyni a rajongókat? Nem volt kidobott pénz a like gyűjtő kampány?
6. Ne félj a nagyoktól!
A szokásos reklámfelületeken (tv, rádió stb.) nem igazán tudja felvenni a versenyt a nagyobb cégekkel, multikkal egy kkv, de a facebook erre kiválóan alkalmas. Azt látom, hogy sok multi rendelkezik facebook profillal vagy egyes termékei rendelkeznek vele, de elhanyagolják a rajongóikat, a facebook-ot csak gondként kezelik. Ha jól kommunikálunk odafigyelünk a rajongóinkra, kreatív játékokat találunk ki, akkor sokkal sikeresebbek lehetünk a facebook-on, mint egyes multik, akik konkurenciát jelenthetnek!
Héjj Szilárd
www.marketingarc.hu