5+1 hiedelem és megoldás a honlap otpimalizálásról

Szívesen megelőznéd a versenytársakat a gugliban? Szeretnél egyszerű receptet, hogyan szerezz extra kattintásokat a keresőrendszerből? Akár Te is elintézheted, ha szeretnéd saját kézben tartani honlapodat…

A keresőoptimalizálás meglehetősen misztikus téma még ma is, rengeteg tévhit kering azzal kapcsolatban, hogyan is lehetséges bevenni a gugli első oldalát. Itt van pár hiedelem és tény, a tartalmi optimalizálással kapcsolatban.

1. Hiedelem: A tartalom optimalizálás homályos praktikák összessége.

Tény: Akár Te is elintézheted, a főbb szempontok nagyszerűen kontrollálhatók, a metódus könnyen megtanulható.  A WordPress alatt például a legnépszerűbb favorit a Yoast féle WordPress Seo. Ha kicsit utánanézel, annyi eszközöd lesz erre, hogy meg sem tudod számolni.

2. Hiedelem: Ha megadjuk a kulcsszavakat, akkor a gugli veszi a lapot.

Tény: A kulcsszavak fontosak a tartalom szempontjából, azaz a tartalomnak tényleg arról kell szólnia, amire azt szeretnénk optimalizálni.

Régebben megadtuk a kulcsszavakat a honlap kódjában bizonyos helyen, ezzel jeleztük a keresőnek, mire is szeretnénk megfelelni. A Google 2009-ben hivatalosan bejelentette, hogy a megadott kulcsszavakat teljes mértékben figyelmen kívül hagyja, mivel nagyon sokan visszaéltek azok használatával. Ő maga képes felmérni, hogy a honlapodon adott tartalom milyen kulcsszavakra megfelelő.

A kulcsszavak megadását tehát elfelejtheted. Ráadásul ha ennek ellenére megadod, tálcán kínálod a jó támpontot versenytársaidnak, milyen kulcsszavakra érdemes ráhajtani.

A tartalom optimalizálásának lényege a megcélzott kulcsszavak előfordulásának aránya, és az előfordulások helye. A többi rábízhatod a keresőre.

3. Hiedelem: Csak az első három találat számít.

Tény: A találati listának valóban kiemelt helye az első három találat, de javíthatsz az esélyeiden, ha a szemet vonzó, értelmes szövegekkel, mintegy mini ajánlatot teszel az információra éhes szemek elé. Számíthatsz rá, hogy aki érdeklődve végignézi a lista első oldalát, megakad a szeme és kattint. Így szerezhetsz értékes extra kattintásokat a gugliban akkor is, ha weboldalad nincs az első három találat között…

4. Hiedelem: Ha ott leszek a gugliban, fellendül az üzlet!

Tény: A leendő vevők meggyőzésének színtere a honlap. Ha jó is a helyezésed a kereső oldalain, ha jönnek is az érdeklődők, a honlapodnak is rendben kell lenni. Ha nincs jó ajánlatod, vagy nem megfelelően van tálalva, meglehetősen gyér eredményre számíthatsz. Ráadásul az optimalizálás eredményei nem azonnal jelentkeznek. Céges szinten ezért kifizetődőbb lehet a rugalmas hirdetőstratégia, mint a pozíciókert folyó, esetleg elnyúló csata a konkurensekkel.

5. Hiedelem: A népszerű kifejezéseket kell megcélozni, mert azokra sokan keresnek.

Tény: A népszerű kifejezésekre általában nagy a verseny, mert minden konkurens ezeket szúrja ki fantázia hiányában. Sokkal könnyebb dolgod lesz, ha felderíted azokat a kifejezéseket, amelyeket még elég gyakran használnak, de kevesebb versenyző van vele a pályán.

Egyszerű kulcsszavak helyett többszavas, kisebb versennyel, szűkebb keresőfogalmakkal operáló kifejezésekkel könnyebben befuthatsz. Ha ezekből többet sikerül megfogni, sokkal jobban jársz, mintha beszállsz a nagy versenybe…

+1. Hiedelem: Elég csupán a keresőre koncentrálni.

Tény: Ez már nagyon régen nem igaz. Ma már nem csak a gugli létezik! A szociális hálón való aktív ténykedés posztokkal és videókkal legalább annyira hozzátartozik online életünkhöz, mint évekkel ezelőtt a domináns kereső. Ma már van élet a keresőn túl is, érdemes körülnézni!

Az optimalizálás bizonyos szinten túl tényleg szakembert kér. Ez azonban gyakran elkerülhető. Ha ésszel optimalizálsz, kicsit utánanézel, és a megfelelő eszközöket használod, jobb seo guru válhat belőled, mint a piacon lévő „szakértők” többsége.

(A cikk 2014-ben készült)


MILYEN ÜZLETI KAPCSOLATOKRA NYITOTT?

Keresem olyan cégek, vállalkozások kapcsolatát, akiknek segíthetek. Illetve olyan partnerekét, akiknek portfólióját kiegészíthetném, és ezzel kerekebb, nagyobb hatású szolgáltatáscsomag születhet.

Előző cikk5 tévhit az ügyviteli rendszerek költségeiről
Következő cikkMire is való a GPS nyomkövető rendszer?

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here