Szívesen megelőznéd a versenytársakat a gugliban? Szeretnél egyszerű receptet, hogyan szerezz extra kattintásokat a keresőrendszerből? Akár Te is elintézheted, ha szeretnéd saját kézben tartani honlapodat…
A keresőoptimalizálás meglehetősen misztikus téma még ma is, rengeteg tévhit kering azzal kapcsolatban, hogyan is lehetséges bevenni a gugli első oldalát. Itt van pár hiedelem és tény, a tartalmi optimalizálással kapcsolatban.
1. Hiedelem: A tartalom optimalizálás homályos praktikák összessége.
Tény: Akár Te is elintézheted, a főbb szempontok nagyszerűen kontrollálhatók, a metódus könnyen megtanulható. A WordPress alatt például a legnépszerűbb favorit a Yoast féle WordPress Seo. Ha kicsit utánanézel, annyi eszközöd lesz erre, hogy meg sem tudod számolni.
2. Hiedelem: Ha megadjuk a kulcsszavakat, akkor a gugli veszi a lapot.
Tény: A kulcsszavak fontosak a tartalom szempontjából, azaz a tartalomnak tényleg arról kell szólnia, amire azt szeretnénk optimalizálni.
Régebben megadtuk a kulcsszavakat a honlap kódjában bizonyos helyen, ezzel jeleztük a keresőnek, mire is szeretnénk megfelelni. A Google 2009-ben hivatalosan bejelentette, hogy a megadott kulcsszavakat teljes mértékben figyelmen kívül hagyja, mivel nagyon sokan visszaéltek azok használatával. Ő maga képes felmérni, hogy a honlapodon adott tartalom milyen kulcsszavakra megfelelő.
A kulcsszavak megadását tehát elfelejtheted. Ráadásul ha ennek ellenére megadod, tálcán kínálod a jó támpontot versenytársaidnak, milyen kulcsszavakra érdemes ráhajtani.
A tartalom optimalizálásának lényege a megcélzott kulcsszavak előfordulásának aránya, és az előfordulások helye. A többi rábízhatod a keresőre.
3. Hiedelem: Csak az első három találat számít.
Tény: A találati listának valóban kiemelt helye az első három találat, de javíthatsz az esélyeiden, ha a szemet vonzó, értelmes szövegekkel, mintegy mini ajánlatot teszel az információra éhes szemek elé. Számíthatsz rá, hogy aki érdeklődve végignézi a lista első oldalát, megakad a szeme és kattint. Így szerezhetsz értékes extra kattintásokat a gugliban akkor is, ha weboldalad nincs az első három találat között…
4. Hiedelem: Ha ott leszek a gugliban, fellendül az üzlet!
Tény: A leendő vevők meggyőzésének színtere a honlap. Ha jó is a helyezésed a kereső oldalain, ha jönnek is az érdeklődők, a honlapodnak is rendben kell lenni. Ha nincs jó ajánlatod, vagy nem megfelelően van tálalva, meglehetősen gyér eredményre számíthatsz. Ráadásul az optimalizálás eredményei nem azonnal jelentkeznek. Céges szinten ezért kifizetődőbb lehet a rugalmas hirdetőstratégia, mint a pozíciókert folyó, esetleg elnyúló csata a konkurensekkel.
5. Hiedelem: A népszerű kifejezéseket kell megcélozni, mert azokra sokan keresnek.
Tény: A népszerű kifejezésekre általában nagy a verseny, mert minden konkurens ezeket szúrja ki fantázia hiányában. Sokkal könnyebb dolgod lesz, ha felderíted azokat a kifejezéseket, amelyeket még elég gyakran használnak, de kevesebb versenyző van vele a pályán.
Egyszerű kulcsszavak helyett többszavas, kisebb versennyel, szűkebb keresőfogalmakkal operáló kifejezésekkel könnyebben befuthatsz. Ha ezekből többet sikerül megfogni, sokkal jobban jársz, mintha beszállsz a nagy versenybe…
+1. Hiedelem: Elég csupán a keresőre koncentrálni.
Tény: Ez már nagyon régen nem igaz. Ma már nem csak a gugli létezik! A szociális hálón való aktív ténykedés posztokkal és videókkal legalább annyira hozzátartozik online életünkhöz, mint évekkel ezelőtt a domináns kereső. Ma már van élet a keresőn túl is, érdemes körülnézni!
Az optimalizálás bizonyos szinten túl tényleg szakembert kér. Ez azonban gyakran elkerülhető. Ha ésszel optimalizálsz, kicsit utánanézel, és a megfelelő eszközöket használod, jobb seo guru válhat belőled, mint a piacon lévő „szakértők” többsége.
(A cikk 2014-ben készült)
MILYEN ÜZLETI KAPCSOLATOKRA NYITOTT?
Keresem olyan cégek, vállalkozások kapcsolatát, akiknek segíthetek. Illetve olyan partnerekét, akiknek portfólióját kiegészíthetném, és ezzel kerekebb, nagyobb hatású szolgáltatáscsomag születhet.