5 tévhit az ügyviteli rendszerek költségeiről

0

Ha Ön több órát is eltölt azzal, hogy beszámolókat, jelentéseket készít elő, táblázatokat állít össze, elemez avagy egyeztet az üzleti partnerekkel – miközben pedig csak telik az idő és tologatja azokat a feladatokat, melyeket naponta elvárnak Öntől – álljon meg itt egy percre és gondolja át a következő pontokat.
Vajon felgyorsíthatóak-e az elintézendők azzal, hogy olyan programot, programokat használ, melyek tényleg támogatják a munkájában, egyszerűen és gyorsan és egyértelműen megadják-e a szükséges információkat? Ha most választhatna a piacon lévő ügyviteli programok közül, milyen érvek alapján döntene?

Bízom benne, hogy az alábbi tényekkel segítséget nyújthatok abban, hogy eloszlassam azokat a téves vélekedéseket, hogy a drágább ügyviteli programok fenntartása egyértelműen magasabb költségekkel jár!

1. Tévhit: DRÁGA A PROGRAM

Tény: Mindenki számára ismert, hogy egy több oldalról támogatott rendszer megvásárlása többletráfordítást jelent az ún. dobozos szoftvercsomagokhoz képest. Mérlegeljen, hogy milyen plusz költségekkel jár az, hogyha több munkatársat kell alkalmaznia ahhoz, hogy a feladatokat teljesíthessék, avagy túlórákat kell kifizetnie, ellentételeznie! Összességében nem biztos, hogy a drágább program ténylegesen drágább megoldást jelent.

2. Tévhit: A DRÁGA PROGRAMNAK DRÁGA A KARBANTARTÁSI KÖLTSÉGE IS

Tény: Egy drágább program a bevezetésekor jelenthet magasabb költséget (szerverátállás, rendszerfejlesztések, kiegészítő szoftveralkalmazások stb.).

Bizonyára hallott már az ún. felhőszolgáltatásokról, amellyel lényegesen csökkentheti a programhasználat kapcsolódó költségeit, hiszen a programmal kapcsolatos frissítések, karbantartások azonnal elérhetővé válnak, ráadásul nem az Ön zsebét ürítik tovább. Lehetősége van arra is, hogy bérelje a programot, így előre meghatározott időtartamra fizet a szolgáltatásért, melyet a későbbiekben módosíthat, meghosszabbíthat.

3. Tévhit: A DRÁGA PROGRAMNAK BONYOLULTAK A FUNKCIÓI

Tény: Ha nem egy ún. „fapados” programot vásároltunk, melynél már a képernyőn történő megjelenésekor sem ismerjük fel a menügombokat, akkor számolnunk kell azzal, hogy a programdesignt meg kell fizetni.

Az, hogy a program milyen rendszerelvárásokkal rendelkezik, már sokat elárul a program felépítéséről. A programfejlesztéseknek azonban az a célja, hogy minél felhasználóbarátabb legyen egy-egy funkció, hiszen az egyszerűség és a gyors kezelhetőség alapelvárás.

4. Tévhit: EGY DRÁGA PROGRAM MODULJAI EGYMÁS NÉLKÜL NEM MŰKÖDNEK, ÍGY MINDEGYIKET MEG KELL VÁSÁROLNOM

Tény: Egy drágább program esetén minden bizonnyal több programmodullal számolhatunk. A modulok jó esetben egymásra épülnek, de egymástól függetlenül is működőképeseknek kell lenniük.

Természetesen minél több modullal rendelkezünk, annál átfogóbb megoldásokat kaphatunk vállalkozásunk életéről és nem szükséges más – pl. Excel – programokban készített számításokkal bíbelődnünk.

5. Tévhit: A DRÁGA PROGRAM KAPCSOLÓDÓ SZOLGÁLTATÁSAI KÜLÖN PÉNZBE KERÜLNEK

Tény: Amennyiben megvásárolunk, bérlünk egy programot, elvárhatjuk, hogy tartozzon hozzá egyéb szolgáltatás is. Mint korábban említettem, a karbantartási szerződések tartalmazhatják ezeket a kiegészítő, kapcsolódó szolgáltatási tarifákat is (pl. szakmai tanácsadás, technikai támogatás, support), de az is elképzelhető, hogy néhány esetben fizetni kell a külön szolgáltatásokért (pl. szeminárium, webinárium, ismétlődő oktatás).

Czeilinger Lilla
www.bmd.hu


MILYEN ÜZLETI KAPCSOLATOKRA NYITOTT?

Elsősorban olyan kis- és középvállalkozások, könyvelőirodák, adótanácsadók jelentkezését várjuk, akik szeretnék egy kézben tartani vállalkozásukat egy több mint 40 éve a nemzetközi piacon is megtalálható vállalatirányítási rendszer segítségével.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here