A legdinamikusabban fejlődő magyar KKV titka

0

Az INNOVATIX Kft-nél immáron 12 éve foglalkoznak vizuáltechnikai, valamint digitális és újmédiás megoldásokkal, fejlesztésekkel. Rendkívül fontos számukra az innováció, a részletekre való odafigyelés, mindemellett pedig munkájukat alázattal és kitartással végzik. Vizsy Péter ügyvezető szerint ez lehet annak az oka, hogy bekerültek a Deloitte Technology Fast 500 EMEA listájára.

– Mit jelent pontosan ez az elismerés?

– Pontosítanék. Azóta a Deloitte Technology Fast 500 EMEA listájára is felkerültünk a legdinamikusabban fejlődő magyar technológiai KKV-ként. Ez az elismerés egy nagyon rangos szakmai díj, amely méltó elismerése az eddigi kitartó munkánknak, ezért kiemelten fontos számunkra és nagyon örülünk neki. Személyesen nekem egy nagyon pozitív visszajelzés, hogy a sok áldozattal járó munkánk nem volt hiábavaló és mások számára értéket tudunk teremteni egy dinamikusan fejlődő piacon és jó irányba haladunk.

– Minek tulajdonítja, hogy néhány év alatt több, mint 1000%-os növekedést értek el?

– Mindenekelőtt a kitartó és alázattal járó munkának, ügyfeleink megbecsülésének és igényeik minél professzionálisabb szinten történő kielégítésének, amely ügyfeleink elégedettségét eredményezi. A több, mint 1.000%-os növekedést 2012-2015 között, 4 év alatt értük el.

– Pontosan mivel foglalkozik az INNOVATIX Kft.? Ki a célközönsége?

– Rendezvénytechnikai szolgáltatások, főleg innovatív vizuáltechnikai megoldások nagyvállalatok részére történő folyamatos biztosításával és ugyanezen ügyfélkörnek alkalmazásfejlesztéssel (interaktív, web-, okostelefon, AR/VR alkalmazásokkal). Célközönségünk minden nagyvállalat az autóipartól a szolgáltató és FMCG iparágakon keresztül a gyógyszeriparig, akik megjelenésében, kommunikációjában kiemelt szerepet játszik az innováció.

– Hogyan került kapcsolatba a vizuáltechni-kával?

A vizuáltechnika iránti személyes elköteleződésem gyerekkoromban kezdődött. Amikor ovis koromban édesapám külföldi munkavégzésének köszönhetően az elsők között jutott hozzá videókamerához és felvevőhöz (akkoriban ez még külön egység volt), amely ugyebár a szocializmus alatt nem lehetett egyszerű. Azóta ez a hobbim, autodidakta módon képeztem magam és most is bármikor bármelyik berendezésünk üzemeltetését én is el tudom végezni. Mivel pontosan tudom minden berendezés működését, ezért így az értékesítés is könnyebb, hiszen ügyfeleink számára hitelesnek tűnök és megnyugtató számukra, hogy egy professzionális csapat kezében van a kivitelezés és nekik nem kell érteni hozzá.


Vállalkozás szinten a 2000-es évek elején kezdtem el gondolkodni, hogy a hobbimból szeretnék megélni, mindenképp olyannal szerettem volna foglalkozni, ami a legjobban érdekel. Előtte több multinacionális cégnél is dolgoztam, először az Unilever, mint FMCG óriáscégnél, utána átnyergeltem a technológiai iparágba, először egy német webes B2B megoldásokat fejlesztő céghez, majd azt követően fejvadászon keresztül egy amerikai-francia mobiltechnológiai céghez, aki az óta is a világ legnagyobb SIM (és chip) kártya gyártója. A 2000-es évek elején iszonyatos szárnyalásban volt a mobilkommunikációs iparág, évről évre szinte duplázódott az előfizetők száma, amely azt eredményezte, hogy SIM kártyából is rengeteget adtunk el. És mivel stratégiai termékről volt szó, ezért a vezérkarral, nemritkán a vezérigazgatókkal kellett tárgyalni. Sokat tanultam komplex megoldások nagyvállalatok részére történő értékesítéséről és ezt a tapasztalatot kamatoztattam későbbi vállalkozásomban is.

Robbanásszerűen fejlődő technológiai iparágról lévén szó pénz nem számított a nemzetközi kiállításokon történő részvétel esetén. 2004-ben, az akkor még Cannes-ban megrendezett, legnagyobb mobilkommunikációs szakkiállításon (Mobile World Congress) drágábbnál drágább és látványosabbnál látványosabb kiállítási aktivitásokat és innovatív vizuáltechnikai megoldásokat láttam, és itt kaptam az inspirációt, hogy hasonló szolgáltatásokkal szeretnék én is foglalkozni. Ígyhát 3 és fél év után otthagytam imádott állásomat és még ugyanabban az évben 2004-ben megalapítottam saját vállalkozásomat INNOVATIX néven, amelyet az innovation és az informatics angol szavak összeolvasztásából hoztam létre.

A weboldalukon azt olvastam, hogy folyamatosan nyomon követik az aktuális trendeket, sőt, elébe is mennek az igényeknek. Hogyan követik a trendeket? Honnan tudják, hogy mi lesz a trend?

Folyamatosan részt veszünk nemzetközi szakmai kiállításokon, fórumokon és egyéb rendezvényeken, illetve figyeljük a neten megjelenő új technológiákról és innovatív, digitális megoldásokról szóló tudósításokat. Többször előfordul, hogy ügyfelünk keres meg minket egy kreatív, úttörő koncepcióval, hogy el tudjuk-e vállalni a technikai megvalósítást. Ilyen esetekben sokszor magát a hardvert is mi fejlesztjük egyedileg és egy teljesen új berendezést építünk össze, ezáltal folyamatos nálunk az innováció.

Vannak-e saját fejlesztéseik? Hogyan fejlesztik az egyes alkalmazásokat, megoldásokat?

Vannak saját fejlesztésű berendezéseink és vannak olyan berendezéseink, amelyeket külföldről vásárolunk, az alkalmazásokat viszont általában mi fejlesztjük minden berendezésünkhöz. Több olyan megbízást kapunk ügyfeleinktől, amely esetekben kizárólag alkalmazásokat kérnek tőlünk, ilyenkor magát az alkalmazást fejlesztjük és adjuk át a megrendelőnek. Elsősorban interaktív (kvíz, puzzle, regisztráció, játékok, stb.), web, okostelefon és AR/VR alkalmazásokat fejlesztünk nagyvállalati ügyfeleink rendezvényeire, vagy online megjelenéseihez. Az elmúlt években saját közösségi okostelefon alkalmazást is fejlesztettünk, amellyel elsők lettünk az App Store és Google Play áruházakban ingyenesen letölthető közösségi appok között és szakmai díjat nyertünk. Jelenleg saját fejlesztésű VR projekten dolgozunk.

Kiknek ajánlja, és milyen felhasználásra ajánlja az egyes megoldásaikat?

Innovatív digitális vizuál- és rendezvénytechnikai megoldásainkat nagyvállalati ügyfeleink rendezvényeire ajánljuk, ahol fontos az egyedi és látványos megjelenés és az innováció iránti elkötelezettségét szeretné sugallni az ügyfél. Ezen kívül ahol a márkaélményt egy szórakoztató aktivitással kívánja az ügyfél közvetíteni, amelyre kiválóan alkalmasak interaktív alkalmazásaink. Ezeket az alkalmazásokat a legkorszerűbb technológiai megoldásokra fejlesztjük: pl. AR/VR, interaktív padló, holografikus érintőkijelzők, stb. okostelefon és webes alkalmazásainkat pedig minden nagyvállalati ügyfelünknek ajánljuk, akik online felületein is fontos az egyedi, látványos és innovatív megjelenés és a kiemelkedő felhasználói élmény.

Milyen terveik vannak a következő 2-3 évre vonatkozóan? Terveznek új megoldásokat fejleszteni?

Természetesen meglevő berendezéseinket folyamatosan korszerűsítjük és párhuzamosan új megoldásokat is fejlesztünk, hogy ügyfeleinknek mindig a legújabb technológiákat alkalmazva tudjunk újat nyújtani, akik ezt egyébként igénylik is. Az innovációra ügyfél oldalról is rá vagyunk “kényszerítve”. Jelenleg nemzetközi szinten élen járunk a AR/VR alkalmazások fejlesztésében és úgy véljük, ebben a területben nagy potenciál rejlik, ezért erőforrásaink egy részét saját AR/VR projektjeink fejlesztésére fordítjuk. Célunk, hogy pár éven belül nemzetközileg elismert hírnévre tegyünk szert egyedi AR/VR fejlesztéseinknek köszönhetően.


Milyen üzleti kapcsolatokra nyitottak? Milyen beszállítókat, stratégiai partnerekre nyitottak? Jelenleg VR fejlesztéseinkhez keresünk partnereket, elsősorban VR fejlesztési kapacitással rendelkező fejlesztőcégeket, illetve hazai és külföldi képviseletre partnereket.

www.innovatixmedia.com

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here