Így lehet személyre szabni a tárgyainkat

0

A Virtual Reality, azaz a virtuális valóság sokak számára még kissé a science fiction-ök világát idézi és nem is feltétlenül értik, mire jó ez a technológia. Miközben ez már egyáltalán nem a jövő, sokkal inkább a jelen és megérteni is nagyon egyszerű a lényegét. Hogy miben is áll, arról Kárpáti Zoltánnal, a Leopoly ügyvezetőjével beszélgettünk.

– Mennyiben tükrözi a cég valódi tevékenységét, ha azt mondom 3D nyomtatással foglalkozik?

– Valójában nem csupán 3D nyomtatással foglalkozunk, sokkal inkább olyan szoftverek fejlesztésével, melyek hozzáadott értéket teremtenek a 3D nyomtatás piacán. Amit mi csinálunk az a 3D nyomtatás, a szkennelés és a virtuális valóság területén egyaránt alkalmazható.

– Az általad említett virtuális valóság sokak számára még nem egészen tisztán értelmezhető a gyakorlati felhasználást, az üzleti lehetőségeket tekintve. Kicsit meg tudnád világítani, pontosan miről van szó?

– A virtuális valóság nagyon sok mindent meg fog változtatni a világban és jelentősége olyan nagyságrendű, mint az internet vagy a mobiltelefónia megjelenése. A virtuális valóság azt jelenti, hogy különböző eszközök segítségével virtuális terekbe léphetünk be, akár teljes belemerüléssel, kizárva a valóságot, akár úgy, hogy közben jelen vagyunk a valóságban is.

Ehhez különféle eszközöket alkalmazunk, ilyen a HMP sisak, melybe a mobiltelefonunkat helyezve léphetünk a virtuális térbe. Hogy érthetőbb legyen, egy példa: amikor az autógyárban a szerelőnek betanítják a szerelés folyamatát, a virtuális sisakban megjelennek a teendők életszerű valójukban, miközben az oktatást észlelve félig persze a valóságban van az illető. Ez már nem sci-fi, ma a hasznosítás szakaszában vannak például olyan autógyárak is, mint az Audi. A Business to Client piacon pedig olyan területek fogják berobbantani ezt a technológiát, mint a játék vagy a pornóipar.

– A B2B területen említett oktatási funkció mellett, milyen egyéb területeken jelennek majd meg a virtuális valóság előnyei?

– Az oktatás valóban csupán egy a sok terület közül, ahol a mindennapokba szivárog majd ez a technológia. Említhetném a szimulációt vagy a virtuális meetingeket, ami által sokkal személyesebb tud lenni egy távoli országban lévő személlyel a kommunikáció.

Ténylegesen beléphetünk egy szobába, leülhetünk egy asztalhoz a másik féllel és akár még a saját mimikánkat, arcmozgásunkat is láthatják. Ugyanígy hatalmas lehetőségek tárulnak fel az e-kereskedelemben, az autó, a lakás vásárlás terén. Virtuális környezetben berendezhető egy lakás, eltervezhető, milyen legyen a megvásárolandó autó, teljesen személyre lehet szabni a tárgyakat. Az oktatás és a vásárlás élménye egészen más dimenziót kap.


Abban hiszünk, hogy a világunk egyre inkább digitalizálódik; ahogyan ez sok iparágban már megtörtént, meg fog történni a hétköznapi tárgyaink világában is. A 3D nyomtatás által valóra válhat, hogy tudsz magadnak tervezni kilincset a lakásodba és ki is tudod nyomtatni. Efelé halad a világ és mi ennek a világnak fejlesztjük a Leopoly szoftvert, melynek segítségével az emberek személyre szabottan, professzionális tudás nélkül képesek tárgyakat létrehozni. Hamarosan ez már nem csak a szakemberek privilégiuma lesz, hanem az embereké.

Ahogy régen csak a photoshophoz értőek tudtak egy képet megváltoztatni, ma már a hétköznapi emberek is meg tudják ezt tenni például az Instagram segítségével. Mi egy kapocs, egy link vagyunk a 3D nyomtatás és a laikusok között, de a mi szoftverünket liszenszelni is tudják olyan cégek, akik szeretnék ezt használni, a vásárlóiknak kínálni.

Mennyire jellemző a verseny jelenleg ezen a piacon, miben jár elöl a Leopoly?

„Természetesen van verseny és ez egyre fokozódni fog. A mi előnyünk a piacon az,hogy nem egy alkalmazást, hanem egy „engine”-t  fejlesztettünk, , ami több platformon is fut, offline telepíthető alkalmazásként, VR eszközökön, nagyon széles tárháza van annak, hogyan lehet megváltoztatni a tárgyakat.”

Hogyan építitek a márkát?

„Üzleti szempontból jelenleg a B2B piacra fókuszálunk jelenleg, kiállításokon, a FB-on, a LinkedIn-en jelenünk meg és Google Adwords hirdetéseket használunk. Ezekkel az eszközökkel, felületeken mutatjuk meg a ügyfeleknek, hogy milyen megoldásokat tudunk nyújtani a világnak. Ehhez az is nagy segítséget jelent, hogy San Franciscoban is van egy irodánk. Az alapító tulajdonos társam ott dolgozik, a sales és a business development részlegünket ott építjük fel, ott folyik leginkább az üzletfejlesztés.”

Jellemzően magyar vagy külföldi az ügyfélkörötök?

„ Van hazai kapcsolódás is, de leginkább Amerikában vannak ügyfeleink. Amit mi csinálunk az egy nagyon innovatív és új dolog a világban, még nincs kialakult piaca, ez a piac most jön létre. Mivel trendszerűen Amerikában kezdik el elsőként ezeket a termékeket fogyasztani, ezért innen érkezik a legtöbb ügyfél.”

Milyen terveitek vannak két-hároméves távlatban?

„Ezekben az években a virtuális valóság berendezések sokkal elterjedtebbek lesznek, karácsonyra jelennek meg új eszközök, amiket az első fecskék el is kezdenek használni, 2018-ban várható a technológia a nagyobb térnyerése. A gyártásban és a prototípus iparban már most is nagyon erősen használják a 3D nyomtatást, ami a B2C iparban kicsit több időt vesz igénybe és inkább 3-5 év a távlat. Jelenleg a fejlesztés folyik, mely által méretében és gyorsaságában is eléri a technológia azt a szintet, hogy egy hétköznapi felhasználó számára megfelelő – „Plug and Play”, ahogyan angolul ezt emlegetik – legyen.”


Milyen kapcsolatokat keres a Leopoly?

  • Ha egy cégben – bármely területen is tevékenykedik – bármikor is felmerült, hogy a termékeit szeretné személyre szabni a felhasználói, ott a Leopoly hozzáadott értéket tud biztosítani, bármilyen gyártási technológiával is készül az adott tárgy.

Például:

Ha valaki a divatiparban dolgozik, mint ékszertervező és bizonyos korlátok mentén szeretné személyre szabni az ügyfelek számára az ékszereit, akkor erre van lehetősége

Ha pl. lakásfelszerelést, bútort, dísztárgyat, szemüveget, divatárut gyártó cég, szeretné, hogy a vevői a saját döntésük szerint egy kicsit magukra tudják szabni az adott terméket, akkor akár egy webshopba illeszthető módon is segítséget tud nyújtani a Leopoly

  • E-kereskedelemben tevékenykedőket
  • Játékiparban érdekelteket (akár gyerekek is képesek személyre szabni a technológia által mesefigurákat, játékokat)
  • Szoftverfejlesztőket, akik ezen a területen tevékenykednek

www.leopoly.com

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here